درباره محصولات, مقالات

پنکه سقفی چیست؟

پنکه سقفی چیست :

با شروع فصل گرما تمامی افراد به دنبال راه انداختن وسایل سرمایشی محل زندگی یا کاری خود مثل کولرآبی، کولرگازی و پنکه سقفی و…هستند. پنکه ها یکی از وسایل سرمایشی خوب هست که بر خلاف کولر آبی و کولرگازی که باعث سرماخوردگی و گرفتگی عضلات میشود باعث جابه جایی هوا شده و مکان را خنک میکنند. در روزهای تابستان به خاطر کولرهای پر مصرف گازی یا آبی اجازه روشن کردن آن را به مصرف کننده ها نمیدهد. ولی پنکه سقفی صرفه جویی از منابع انرژی است و مصرف کنندگان میتوانند نهایت استفاده را بکنند. پنکه ها در مدل های مختلفی همچون پنکه رومیزی، پنکه ایستاده، پنکه دیواری و پنکه سقفی تولید می شوند. پنکه سقفی، پنکه ای است که بر روی سقف اتاق و یا فضاهای دیگر بر روی قلاب سقف نصب می‌شوند. پنکه های سقفی معمولا دارای پره هایی از 3 تا 7 چرخان تعبیه شده است و در سایز های متفاوت از 20اینچ تا 140 اینچ تولید می شود.پنکه سقفی چیست؟ پنکه سقفی گروه صنعتی فلامینگو

پنکه های سقفی نسبت به سایر پنکه ها از ویژگی های خاصی برخوردار است و طرفداران بیشتری دارد. اولین طرفداران در اوایل 1860 و 1870 در ایالات متحده ظاهر شد. در آن زمان، آنها از هیچ نوع موتور الکتریکی استفاده نمیکردند. در عوض، یک جریان آب در حال اجرا به همراه توربین مورد استفاده قرار گرفت تا یک سیستم کمربند را بسازد که میتواند تیغه های واحد فن دو تیغ را بچرخاند. این سیستم ها می تواند تعدادی از واحدهای فن را جایگزین کند و در فروشگاه ها، رستوران ها و دفاتر محبوب شده است. بعضی از این سیستم ها هنوز هم امروزه زنده ماندند و می توانند در بخشی از ایالات متحده آمریکا دیده شوند که در آنها در اصل مفید بود. اهمیت وجود پنکه در خانه‌ زمانی پررنگ‌تر می‌شود که بدانید این وسیله همانند تهویه عمل می‌کند و با جابه‌جایی هوا، فضای اتاق را برای شما تلطیف می‌کند. هر چه حجم هوای بیشتری جابه‌جا شود، احساس طراوت بیشتری ایجاد می‌گردد. . پنکه ها در مناطقی با آب و هوای معتدل یا خنک که نیازی به استفاده از کولر نیست، کاربرد زیادی دارند و می توانند با مصرف  برق اندکی خنکی دلپذیری ایجاد کند..

پنکه صنعتی و انواع آن در اینجا بخوانید.

پنکه سقفی چیست؟

پنکه سقفی چیست؟ یک فن مکانیکی است که در سقف اتاق آویزان میشود و دارای نیروی الکتریکی می باشد که نیرو موجب چرخش باله های پنکه به صورت دورانی و خنک شدن هوای محیط می شود.از پنکه های سقفی در مناطقی که امکان استفاده از کولر آبی کم است، استفاده بیشتری می شوند. پنکه های سقفی یکی از وسایل اولیه خنک کننده برقی می باشند که به علت قرار گرفتن در ارتفاع، محیطی بسیار خنک را برای اهالی منزل فراهم میکنند. پنکه سقفی یک موتور تک فاز خازن دار که از یک سیم پیچ یا آرمیچر درست شده است که بین قطب های آهن ربا قرار گرفته است. در دو سر آرمیچر دو حلقه فلز و روی هرکدام از آنها یک تیغه کربن است که از طریق آنها جریان الکتریسیته به سیم پیچ می رسد. زمانی که پنکه سقفی را روشن میکنید، جریان برق از این سیم پیچ عبورکرده یک محور فلزی به سیم پیچ متصل است و سر دیگر محور به چهار پره پنکه متصل میشود. و زمان که موتور میچرخد پره های پنکه را به حرکت درمی آورند. پنکه سقفی به طور مستقیم دما را تغییر و خنک نمی کند بلکه با فرستادن آهسته جریان هوا، هوا را به حرکت در می آورند و به محیطی که دارای هوای گرم ساکن است با انجام خنک کاری تبخیری افراد را خنک میکند. اجزای کامل پنکه سقفی: لرزه گیر، پین، بست لرزه گیری، درپوش بالایی، لوله، درپوش پایینی، بست لوله، خازن، واشر، پیچ  نگهدارنده، موتور پنکه، محل اتصال پره، ترمینال، واشر مقوایی، پایه پره، باله پنکه است.

پنکه سقفی چیست؟ پنکه سقفی گروه صنعتی فلامینگو

چرا باید پنکه بخریم؟

باد سرد و خشک کولر اسپلیت، پوست و موی شمارا خشک و زبر خواهد کرد زیرا رطوبت پوست شما در معرض هوای سرد و خشک از بین می رود و موهای شما شکننده می شود. اگر در هنگام روشن کردن کولر، وقتی در معرض باد کولر گازی قرار گرفته اید و احساس خستگی و سردرد دارید نیاز دارید که کولر را خاموش کنید ولی اگر هوا به شدت گرم بود می توانید پنکه را روشن کنید.

وجود گرد و غبار و قارچ ها و باکتری ها بر روی پوشال ها یا فیلترهای کولر آبی، تنفس شما را دچار مشکل می کند. زیرا باید کولر، این ذرات و باکتری ها را در هوا معلق و مشکلات تنفسی ایجاد میکند. زمانی که مدت زیادی در معرض باد کولر قرار بگیرید، بروز دردهای مفصلی و استخوانی در شما آغاز می شود. به خصوص اگر دچار بیماری هایی مانند رماتیسم مفصب باشید یا عمل جراحی انجام داده باشید، باد کولر دردها را بیشتر و بیماری را مزمن تر خواهد کرد. به همین دلیل نباید به طور مداوم در معرض باد کولر آبی قرار بگیرید و می‌توانید با استفاده از یک پنکه، هوا را به گردش درآورید و هوای متعادل و مطلوبی را در محیط خود ایجاد کنید.

انواع پنکه سقفی

پنکه سقفی چیست؟ پنکه سقفی گروه صنعتی فلامینگوپنکه های سقفی بر اساس شکل ظاهری و نحوه کارکرد مدل های مختلفی دارد. هر کدوم از این مدل ها عملکردی مشابه هم دارند. تنها تفاوت این پنکه ها شکل ظاهری و تکنولوژی به کار رفته در آن است.

پنکه سقفی ساده: پنکه های معمولی که از گذشته تاکنون مورد استفاده قرار میگیرند، با داشتن چند پره و یک موتور تک فاز خازن دار، روی سقف نصب می شود. تنظیم سرعت و جهت چرخش این مدل از پنکه ها به کمک یک پیچ گردان که روی دیوار نصب می شود، امکان پذیر است.

پنکه سقفی لوستری: این روزا پنکه سقفی لوستری به شدت محبوب شده اند و میتوان با خرید آن با یک تیر دو نشان میزنیم هم لوستر و هم پنکه خود را داریم. طراحی این نوع از پنکه ها به نوعی است که لامپ های لوستری بسیار زیبایی در قسمت پایین پنکه قرار میگیرند و نور کافی را ایجاد میکنند.

پنکه سقفی ریموت دار: این نوع از پنکه شکل و ظاهری مثل پنکه های معمولی دارند ولی تنها خاصیتشون دارای یک کنترل مخصوص از راه دور است. خرید این نوع پنکه سقفی گزین مناسب تری است چون با تکنولوژِ پیشرفته می توان باد پنکه و جهش چرخش پره هارا تنظیم کنید.

پنکه سقفی دو حالته مناسب گرما و سرما: امروزه با پیشرفت تکنولوژی، ورود پنکه های سقفی دو منظوره، جهت گرما و سرما کمک بزرگی به اقتصاد مردم، خصوصا در مناطق جنوبی کرده است. این پنکه ها به گونه ای طراحی شده است که مقدار زیادی هوا را در فضاهای باز و وسیع گسترش می دهند، در واقع وظیفه جا به جایی هوا را بر عهده دارند. سیستم این پنکه ها بدین صورت می باشد که جریان باد را به طور یکسان در فضای اتاق پخش میکنند.

پنکه سقفی چیست؟ پنکه سقفی گروه صنعتی فلامینگو

راهنمای خرید پنکه سقفی

محیط کار شما یا محل زندگیتان با یک پنکه معمولی سبک و قابل حمل خنک می شود انواع و مدل های متفاوت در ادامه راهنمای خرید پنکه های خانگی توضیح داده شده است. این نوع پنکه ها با 70 تا 100 وات، با برند های مختلف ساخته می شوند و شما میتوانید مناسب ترین آن ها را انتخاب کنید.

اگر محیط کاری شما، صنعتی و کارگاهی است پس باید از پنکه های صنعتی که با دوام و استحکام زیاد ساخته شده اند استفاده کنید. پنکه های صنعتی معمولا نصبی آسانی دارند و با توان مصرفی 250 تا 260 وات، عمل تهویه، و خنک سازی تا 300 متر مربع را دارد.

برخی از پنکه سقفی ها به گونه ای طراحی شده اند که هم برای مکان های کوچک و هم مکان های بزرگ قابل استفاده است یعنی هم اندازه بزرگ هم کوچک دارند که نسبت به اتاق شما میتوانید انتخاب بکنید.

به سراغ پنکه سقفی بروید که گارانتی و ضمانت پس از فروش داشته باشند چون بهترین پنکه ها قطعا دارای ضمانت و گارانتی معتبر هستند.

انتخاب اندازه هم خیلی مهم است باید به دو مورد توجه داشته باشید، مورد اول قطعات اتصال و تیغه های فن، پنکه سقفی معمولا 3 تا 5  تیغه دارند. از آنجا که هدف اصلی پنکه سقفی گردش هوا و تنظیم دما در یک اتاق است مهم است که اندازه فن شما با اندازه اتاق شما مطابقت داشته باشد.

بهتر است سراغ پنکه ای بروید که از مواد اولیه با کیفیت بالایی تولید شود. به دلیل وجود پره های پنکه سقفی، شست و شوی این مدل پنکه ها کمی متفاوت است و ممکن است مشکل ساز باشد، به عنوان مثال اگر پنکه به حالت مشبک باشد بهتر است شبکه های آن قابل جدا شدن باشند تا شست و شوی تمیز تری داشته باشید. پنکه سقفی ها با توجه به قابلیت ها و ویژگی هایی که دارند از قیمت متنوعی برخوردار هستند و نمیتوان به صورت دقیق قیمت هر کدام را بیان کرد.

نکته بعدی که بسیار اهمیت زیادی دارد صدای موتور و پره های این پنکه ها می باشد. مخصوصا در هنگام شب و موقعه خواب که پنکه سقفی با شما فاصله کمی دارد. امروزه موتور و پره های پنکه را جوری طراحی و تولید میکنند که مصرف کنندگان برای سر و صدای ناخوشایندی که دارد از هوای مطلوب خنک خود قافل نشود . بلکه در کنار هوای مطلوبی که این پنکه ها تولید میکنند باید سکوت حام نیز برقرار باشد.

اطلاعاتی درمورد پنکه ایستاده کلیک کنید.

پنکه سقفی چیست؟ پنکه سقفی گروه صنعتی فلامینگو

مراقبت از پنکه سقفی

در مدت زمانه طولانی گرد و غبار بر روی قسمت های متحرک پنکه مینشیند و باید به طور مرتب تمیز شوند وگرنه به آن آسیب میزند. قبل از شست و شو حتما برق را قطع کنید. راحت ترین و ساده ترین راه برای تمیزی ، اسپری پاک کننده و پارچه بدون پرز است. به طور مرتب طی مدت استفاده از پنکه حتما پیچ هایش را چک بکنید چون به مرور زمان این پیچ ها شل می شوند و باعث تکان خوردن یا ایجاد صدا می شوند.

واحد تولیدی صنعتی پناهی، اولین تولید کننده پنکه‌های خانگی در ایران با برند‌های پارس ناسیونال، تاپ ناسیونال، صبا و کولاک سابق، فعالیت خود را به عنوان پیشتاز در تولید انواع فن و الکتروموتورهای خانگی، صنعتی و کشاورزی از سال 1354 با سرمایه‌گذاری خصوصی و با همت بلند جناب آقای محمدرضا پناهی در قالب شخص حقیقی در منطقه تهرانپارس شروع کرده است. گروه تولیدی فلامینگو در طراحی و توسعه خود در سال 1376، توانسته است فضای بزرگ و مناسبی را در شهرک صنعتی نصیرآباد تهران فراهم کند و با همت و تلاش بی‌وقفه، تولید خود را به بیش از یک میلیون عدد دستگاه فن‌های خانگی و صنعتی (پنکه‌های سقفی، ایستاده، مه‌پاش و هواکش) افزایش دهد و با توسعه خطوط ساخت و تولید و خرید ماشین‌آلات جدید و به روز افتتاح و به بهره‌برداری برساند تا بتواند پاسخگوی نیاز مشتریان با افزایش سهم خود در بازارهای داخلی و همچنین حضور در بازارهای جهانی و صادرات به بیش از 6 کشور از جمله آذربایجان، ترکیه، ارمنستان، تاجیکستان، عراق، پاکستان و افریقای غربی باشد. سپاس گزار هستیم بابت اینکه در مقاله پنکه سقفی چیست؟ ما را همراه کردید.

تماس با ما 

تلفن تماس: 02156393936

تلفن همراه : 09122240625

ما را در شبکه اجتماعی ویرگول دنبال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *