درباره محصولات, مقالات

پنکه مه پاش

پنکه رطوبت سازی است که در فصل گرما به شما امکان نشستن در فضای باز را می دهد که به آن پنکه مه پاش هم گفته میشود. پنکه مه پاش را میتوانید در مکان هایی مثل فضای باز خارج از محل کار یا حیاط ویلا شما استفاده کنید و از خنکی که به شما می دهد لذت ببرید. بهترین دستگاه های خنک کننده ای میتوانید در فضای بیرونی استفاده کنید پنکه های مه پاش هستند. این نوع دستگاه یکی از جدیدترین تکنولوژی هایی است که در ایران استفاده شده است. حتما در رستوران ها یا کافه ها آن را مشاهده کردید. پیش از این ها ما از دستگاهیی قبیل از کولرهای آبی یا گازی و پنکه های معمولی استفاده میکردیم که هیچ فایده ای در فضای باز نداشته است و بیشتر کاربرد آن ها در فضای بسته بوده است. ولی بعد از ساخت این نوع پنکه مه پاش حتی میتوانیم در فضای باز هم خنکی مطلوبی داشته باشیم. این پنکه یک مخزن آب دارد که آن را به صورت مه درآورده است و هوای گرم را به یک هوای مرطوب خنک تبدیل میکند.

اگر چه قیمت فن بیش تر از کولر های گازی است ولی میتوانید با یه بار پرداخت کردن تا چند سال از آن بهره ببرید. و همانطور که میدانید کولرهای آبی و گازی مصرف برق و اب زیادی دارند که خب بدیهی است مصرف زیاد آنها در هزینه ماهیانه شما تاثیر مستقیم می گذارد. اما درست برعکس این محصولات پنکه مه پاش قرار گرفته که با کمترین مصرف برق و آب محیطی خنک و دلچسب را برای شما فراهم می آورد. بنابراین میتوان این پنکه ها را بهترین دستگاه خنک کننده برای فضای بیرونی معرفی کرد.

پنکه ها چگونه کار می کنند؟

سیستم های مه در پیکربندی های مختلفی وجود دارند، اما فن های قابل حمل بیشترین تطبیق پذیری را ارائه می دهند. این دستگاه ها یک فن دمنده قدرتمند را با یک پمپ آب پرفشار ترکیب می کنند. آب از طریق نازل های مه پاش یا سیستم مه پاش گریز از مرکز دمیده میشود و مهی از قطرات آب ایجاد می کند که به سختی قابل مشاهده هستند. این مه آنقدر ریز است که پوست و لباس شما خیس نمیشود. در عوض، شما به سادگی یک خنکی تازه را تجربه خواهید کرد. برای فن مه پاش خود به منبع آب نیاز دارید. فن های NewAir دارای یک اتصال دهنده برای شلنگ باغ شما هستند، در حالی که مدل های پنکه های مه پاش فلامینگو دارای یک مخزن داخلی آب هستند که شما زودتر از موعد آن را پر می کنید. این مخازن آب بسته به فن شما اجازه می دهد تا در داخل خانه بدون خطر نشتی استفاده شود. هنگامی که از این نوع پنکه مه پاش در داخل خانه استفاده می کنید، عملکرد آب را فعال نمی کنید – مانند سایر فن ها به یک فن برقی معمولی تبدیل می شود.

موارد استفاده از پنکه مه پاش

گفتیم که در فضاهای بازی مثل رستوران و کافه ها از این دستگاه برای خنک کردن محیطشان استفاده میکنند. ولی همیشه مختص این محیط و مکان ها نبوده با قابلیت منحصر به فردی که این دستگاه ها دارند در هر جایی میتوان آن را نصب کرد و از خنکی که به آن محیط میدهد لذت برد. مکان هایی مثل مرغداری، دامداری، گلخانه ها، فضای بیرونی باغ، تراس یا آلاچیق، کارخانه ها، محیط های کارگاهی و صنعتی و… استفاده کرد.

پنکه رطوبت ساز چگونه کار میکند؟

عملکرد این نوع پنکه مه پاش مثل عملکرد خنکی در بدن انسان است. وقتی ما عرق میکنیم و گرممان میشود، یک وزش باد یا یک قطرات آبی که روی صورتمان میریزیم ما را خنک میکند. پنکه های مه پاش هم یک مخزن آب یا به یک ورودی آب نزدیک وصل میشود و وقتی دستگاه را روشن میکنید، این آب ها با لوله کشی به پشت فن ها کشیده می شود و در آنجا توسط نازل های که در پنکه مه پاش استفاده شده است مانند مه یا قطرات ریز آب در میایند. پنکه با حرکت خود این مه یا قطرات آب را در محیط منتقل می کند و به ای صورت فضای باز ما خنک میشود. (پنکه سقفی چیست؟)

عملکرد هر نوع از این پنکه های مه پاش بستگی به قدرت و توان پنکه دارد مه پاشش یا پرتاب این قطرات آب بیشتر یا کمتر باشد. پس موقعه خرید این دستگاه حتما باید به محیطی که می خواهید از آن استفاده کنید بسنجید که باید دستگاه بزرگ بخرید یا کوچک.

در حالت معمول این پنکه میتواند مه ساخته شده را در یک منطقه گسترده گردش دهد و هر کجا که غبار این مه به آنجا برسد، اثر خنک کنندگی آن را میتوان احساس کرد. اگر چه پنکه رطوبت ساز به آب احتیاج دارد، اما غبار ایجاد شده، حاوی مقدار بسیار کمی رطوبت است و به محض برخورد با هر سطحی، تبخیر می شود.

هنگامی که غبار ساخته شده بر روی بدن قرار میگیرد بدون احساس خیس شدن، حس خنکی را به همراه دارد اما در صورتی که میخواهید خیسی آن را احساس نکنید، باید چند متر از آن دور بایستید.

مزایای پنکه مه پای یا رطوبت ساز

حمل و قابلیت جابه جایی آسان

یکی از بزرگترین مزیت هایی که این دستگاه دارد این است که حمل و نقل آسانی دارد به غیر از مدل هایی که بر روی دیوار نصب می شود، با استفاده از چرخ هایی که زیر این دستگاه استفاده شده است آن را حرکن داد و در هر مکانی که میخواهید آنجا را خنک کنید استفاده کرد.

تطبیق پذیر با هر مکان

مه پاش در مقایسه با انواع دستگاه های تهویه کاربردی ترین هستند و تقریبا برای انواع فضاهای کوچک داخلی و فضاهای باز از جمله سالن های پذیرایی، حیاط، گلخانه، استخر، ویلا، آلاچیق، انبار، پاسیو، کارگاه و سوله، حیاط خلوت و.. مناسب هستند.

عملکرد بی صدا

یکی دیگر از مزیت هایی که این پنکه مه پاش دارد و همین مزیت باعث شده است که این دتسگاه خنک کننده یکی از محبوب ترین ها باشد بی سر و صدا بودن این پنکه است. در نتیجه در هنگام خواب هم میتوانید از این پنکه استفاده کنید.(هواکش چیست؟)

تامین رطوبت محیط

همانطور که قبلا گفتیم پنکه مه پاش با پاشش قطرات آبی که دارد باعث ایجاد خیسی نمیشود، بلکه باعث میشود محیز مرطوب شود. با کمک این دستگاه گیاهانی سرحال و شاداب خواهید داشت چرا که هوای خنک و مرطوب این کولرها، رطوبت مورد نیاز گیاهان را نیز تامین خواهد کرد. به همین دلیل است که پنکه های مه پاش بهترین گزینه برای کارخانه های پنبه و نخ ریسی، گلخانه ها، مرغداری ها، سالن های پرورش قارچ و به طور کلی تمامی صنایع وابسته به کشاورزی و دامداری هستند.

پنکه مه پاش بیشتر در چه فضاهایی استفاده می شود؟

همانطور که در توضیحات بالا مطالب را مطالعه کردید، معمولاً پنکه های مه پاش در محیطی باز استفاده میشود. برای مثال پنکه های مه پاش خانگی در فضای بالکن کوچک ۴ الی ۱۲ متری و پنکه های مه پاش دیواری تا متراژ بزرگ تر و پنکه های مه پاش صنعتی و یاگلخانه ای در فصل تابستان در فضای بزرگ تر مانند : روف گاردن، کنار استخر، باغ و یا حیاط بزرگ و یا گلخانه استفاده میشود.

چه نوع پنکه مه پاش خریداری کنیم؟

نسبت به متراژ فضای مورد نظر فن خود را انتخاب نمایید .

معمولاً فن های خانگی مناسب برای بالکن های کوچک خانگی و یا آپارتمانی جهت مرطوب کردن و خنک کردن فضای بالکن استفاده میشود و به نسبت پنکه های مه پاش دیواری و صنعتی برای فضاهای بزرگ تر.

فرق بین سایزهای پنکه؟

فن های دیواری و ایستاده صنعتی معمولاً دارای ۲ سایز ۲۶ اینچ و ۳۰ اینچ می باشند.

که متناسب با قدرت موتور که از ۱۸۰ وات ، ۲۲۰ ولت تا قدرت ۳۲۰ وات ، ۲۲۰ ولت وجود دارد که با توجه به سایز و قدرت قیمت گذاری می شوند.

از چه آبی برای مخزن های مه پاش استفاده کنیم؟

برای اینکه آب در پمپ آب و همینطور لوله ها و مخزن پنکه های مه پاش رسوب نکند بهتر است که از آب تسویه استفاده کرد.

در غیر اینصورت پس از ۱ تا ۲ سال استفاده مداوم از آب شهری در ایران، لوله ها رسوب میبندد و عملکرد مه پاش پایین می آید.

رسوب مه پاش پنکه های مه پاش چگونه از بین میرود؟

سخت است ولی یکی از راه های باز کردن تمام سوراخ های مه پاش استفاده از سرکه سفید به همراه آب تسویه می باشد که میبایستمخزن پر شود و تخلیه شود.

و پس از آن تنها از آب تسویه استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *